Jumat, 09 September 2016

Cara Membuat Donat

Cara Membuat Donat - Donat adalah satu jenis makanan ringan yang diperbuat daripada doh tepung, telur, gula dan mentega, goreng dan dihiasi. Ini donat pada amnya terbahagi kepada dua jenis, iaitu donat dengan bentuk cincin berongga dan donat dengan bentuk bulat di dalam penuh dengan krim atau jem.

Donat adalah makanan yang tidak asing di telinga kita. Bulat dan mempunyai lubang di tengah-tengah pandang berbentuk cincin adalah lambang makanan ini. Cara Membuat Donat biasanya diperbuat daripada tepung gandum, tetapi ada juga memberi variasi lain dengan menambah kentang untuk doh.

Dari unik dan rangup itu, kek donut telah menjadi salah satu yang paling suka semua orang. resipi Cara Membuat Donat empuk sebenarnya sukar dibuat dan bahan yang tidak sukar untuk datang oleh, itulah sebabnya anda boleh cuba untuk membuat sendiri. Di samping itu, jadi ia berasa detail lembut yang diperlukan dos dan sesuai. Kerana jika anda membuat kesilapan yang sedikit, bantat dan donat akan menjadi sangat sukar untuk mengembung.

Sumber Resep : http://www.raandyou.com/2016/09/cara-membuat-donat.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar