Senin, 17 Oktober 2016

Contoh Paragraf Ineratif

Contoh Paragraf Ineratif - Pada masa dahulu reka bentuk kereta itu adalah sangat mudah. Enjin hanya didorong oleh stim sehingga kelajuan yang boleh dicapai tidak begitu cepat. Walaupun kereta - kereta ini tidak boleh memandu ke tempat yang jauh. Tetapi kali ini kereta telah pengangkutan ke dalam teknologi yang amat canggih. Reka bentuk sekarang diubah, terdapat sporty, elegan, mewah, dan banyak lagi. Enjin juga kini mempunyai yang sangat canggih dan didorong oleh bahan api yang boleh memandu sangat cepat di trek.

Selain itu Contoh Paragraf Ineratif, teknologi kereta itu kini dilengkapi dengan alat yang - alat-alat canggih, seperti GPS, telefon bimbit, pemain muzik, radio, televisyen, dan lain - lain. Bukan sahaja dilengkapi dengan alat - alat canggih, kereta semasa juga disokong melalui keselamatan penggunanya, seperti beg udara, sistem brek automatik, dan lain-lain - lain.

Ayat pertama dan kedua dalam ayat di atas adalah idea-nota yang berfungsi sebagai permulaan kepada idea utama adalah, Contoh Paragraf Ineratif pada masa ini pengangkutan seperti kereta mempunyai teknologi yang sangat canggih. Kemudian ini idea utama, yang dibangunkan dengan idea - idea hukuman penerangan - ayat seterusnya.

Sumber : http://www.kumpulan-contoh.com/2016/10/contoh-paragraf-ineratif.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar